Fashion

Beter slapen met deze tips

Voor de een heel vanzelfsprekend, voor de ander alles behalve: slapen. Slaapproblemen komt bij iedereen in zekere mate wel eens voor. In periodes van stress kan je moeite hebben met het in slaap komen en met veel onrust is het lastig om diep te slapen waardoor je ’s nachts vaak wakker word. Als dit heel soms gebeurd is het niet zo erg, maar wanneer het eigenlijk meer normaal dan zeldzaam wordt, merk je aan je lichaam dat het een invloed gaat hebben. Dit kan heel naar zijn. Je bent sneller oververmoeid, je kan minder goed opletten en over het algemeen heb je het gevoel dat je wat minder aanwezig bent. Uiteindelijk kun je er ook lichamelijke klachten van krijgen. Het nadeel hiervan is, is dat het een vicieuze cirkel kan zijn. De gevolgen van niet goed slapen kunnen het juist ook erger maken. Hier zijn een paar tips om het te doorbreken en je op weg te helpen naar het beter slapen!

Wietolie

Om beter te slapen kan het enorm helpen om wat hulp in te schakelen. Alternatieve geneesmiddelen zoals wietolie slapen is een fijne manier om tot rust te komen. Dit maakt ook het verschil met slaapmedicatie waarbij de stof er echt voor zorgt dat je in slaap valt. Bij wietolie is dit niet het geval, het maakt het slapen alleen wat makkelijker omdat je lichaam rustiger is. Je kunt ook wel thc olie maken maar het is aan te raden advies te vragen bij professionals. Wietolie slapen helpt vooral bij het doorbreken van het patroon van de stress. Je zult merken dat je wat fijner in je lijf gaat zitten, waardoor je over het algemeen wat rustiger naar bed gaat en daardoor is de kans ook groot op een betere nachtrust.

Agenda

Pas je agenda aan, iets wat waarschijnlijk makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar in veel gevallen is iemands agenda wel de reden dat iemand niet goed slaapt. Slaapproblemen betekent ook niet dat je je hele leven hoeft om te gooien, maar het is wel fijn als je lichaam wat meer rust krijgt zodat het mogelijk is om wat beter te slapen. Zodra die rust is wedergekeerd kun je natuurlijk altijd weer opbouwen.

Beweging

Meer bewegen heeft een groot effect op wel of niet kunnen slapen. Sporten kan voelen als iets dat ver buiten je comfortzone ligt, maar je kan er ook voor kiezen om voor het slapen even te gaan wandelen. Iets waardoor je lijf weer gaat voelen, en het hoofd wat minder aandacht krijgt.