Financieel

Redenen waarom Dermalogica een goede keuze is

Misschien heb je nog nooit van het merk Dermalogica gehoord. Volgens mij is dit zonde, aangezien het merk al 14 jaar een geweldige productenreeks heeft. Zowel consumenten en professionele schoonheidsspecialisten kiezen al jaren voor Dermalogica. Het merk heeft maar een doel en dat is zorgen dat iedereen een mooie en gezonde huid heeft. In dit artikel ga ik in op de redenen waarom ik vind dat je dit merk zeker een kans moet geven.

De geschiedenis van Dermalogica

Het begon allemaal in 1983 met Jane Wurwand en haar vriend Raymond Wurmand. Samen openden ze een school , genaamd de International Dermal Institute. Hier organiseerden ze cursussen om studenten alles te leren over huidtherapie en de apparatuur die hiervoor benodigd is. De Amerikaanse school richtte zich studenten die al werkten als gediplomeerde schoonheidsspecialisten, maar hun kennis wilden uitbreiden. In 1985 besloot Jane om producten te gaan ontwikkelen die vrij zijn van huid irriterende stoffen. In 1986 bracht ze haar eerste producten op de markt die specifiek gericht waren op een gezonde huid in plaats van schoonheid. Dit was iets wat ongekend was in de Amerikaanse schoonheidsindustrie. Op de eerste plaats kwam ineens huidverbetering en gezondheid te staan in plaats van de bekende glamour en beauty.

De visie van Dermalogica

Volgens mij heeft het merk een mooie visie en dat is dat ze producten willen ontwikkelen die de huid gezonder en beter maken. Om deze reden worden er geen stoffen aan de producten toegevoegd die de huid verstoppen en puistjes veroorzaken. Het merk kiest alleen voor ingrediënten waarvan bekend is dat ze goed samenwerken met de huid. Om deze reden vind je geen lanoline, alcohol, kleurstoffen en parfum in hun producten. Het belangrijkste voor het merk is het gebruik van natuurlijke ingrediënten die zorgen voor een stralendere huid die gezond is. De producten zijn niet op dieren getest. Er wordt geen gebruik gemaakt van luxe verpakkingen, marketing en valse beloftes. De producten mogen alleen verkocht worden door schoonheidssalons of dermatologische centra waar professionele huidtherapeuten werken. Tot op de dag van vandaag wordt er alles aangedaan om hun producten te verbeteren. Om deze reden kiezen ze dan ook niet voor het commerciële pad, want dat is niet waar Dermalogica voor staat als merk. Zoals je kan zien doen ze er alles aan om hun visie te volgen.

Als je kiest voor de producten van Dermalogica dan weet je zeker dat je kiest voor kwaliteit en een gezonde huid, zonder dat je deze verstopt met rommel. Er zijn vele verschillende producten, zo is er voor ieder huidtype een goede keuze aanwezig. Je huidtherapeut kan je hierin adviseren.

Geef een reactie