Nieuws

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie is in dit online tijdperk bijna niet meer weg te denken. Steeds meer ondernemers zien het nut van zoekmachine optimalisatie en zijn bereid om hier stevig in te investeren. Voorheen was het soms nog een beetje gissen waar al deze investeringen toe leiden, maar anno 2020 is dit steeds beter meetbaar. Aan de hand van bijvoorbeeld organisch verkeer, zoekwoorden en posities kan er gemeten worden wat investeren in zoekmachine optimalisatie nou allemaal oplevert. Ondanks dat zoekmachine optimalisatie steeds populairder wordt, zijn er ook nog steeds een heleboel ondernemers die nog niet met de trend meegaan. Vaak is dit een stukje ontwetenheid om ze nog niet precies begrijpen waar zoekmachine optimalisatie voor staat en hoe het in te zetten is. Wil jij iets meer weten over zoekmachine optimalisatie of ben jij binnenkort van plan om een online marketing bureau in te schakelen? Dan is deze blog echt iets voor jou!

Wat omvat zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie wordt in het Engels vertaald naar Search Engine Optimization en afgekort naar SEO. SEO is niks meer en niks minder dan jouw website optimaal optimaliseren voor de zoekmachine. Dit kan enerzijds gebeuren door onpage optimalisaties en anderzijds door offpage optimalisaties. Uiteindelijk moeten al deze optimalisaties er toe leiden dat jouw positie in de zoekmachine aanzienlijk verbeterd wordt. Zoeken mensen bijvoorbeeld op 'Online marketing bureau' en heb jij je website optimaal geoptimaliseerd? Dan is de kans er en streef je ernaar om een zo hoog mogelijke positie te bemachtigen op dit zoekwoord. Voorafgaand aan deze positie zit een heel traject dat onder andere bestaat uit een technische (website) analyse, een zoekwoordenonderzoek en het schrijven van content geschikt voor de zoekmachine. Daarna ga je ook nog eens aan de slag met het verzamelen van inkomende links om zo een gevarieerd linkprofiel op te bouwen. In een notendop zorgt dit er voor dat jij jouw website zo optimaal in de markt zet voor de zoekmachine.

Kan ik ook profiteren van zoekmachine optimalisatie?

Voordat je begint met het inschakelen van een online marketingbureau, is het goed om zelf na te gaan waarvoor je hen in wilt schakelen. Wil je veel zelf doen, dan zal het bureau veelal een adviserende en controlerende rol hebben. Wil je zoveel mogelijk uitbesteden en zelf zo min mogelijk te maken hebben met het werk aan jouw website? Dan is het mogelijk om een online marketingbureau jouw complete strategie uit te laten tekenen. Maandelijks zullen zij de resultaten rapporteren en hieraan is goed te zien welke progressie er gemaakt wordt!

Geef een reactie